zaterdag 25 februari 2017

Sweet Home Pillow


Na al de kleine huisjes die ik al haakte, ( hier & hier ) mocht er nu wel een uitdaging komen:
een huisjeskussen!
Het is zo'n 60 cm hoog geworden en oef, ik zweet er nog van.
Er kruipt heel wat werk en tijd in, maar ik ben echt blij met het eindresultaat.

After all the smaller houses I made before, ( click & click ) it was time for a new challenge;
a house pillow!
It is rather high, almost 24 inches, and I'm still sweating, I've just finished it.
This pillow took a lot of time and a lot of work, but I'm totally happy with the result.


 

Het werd een echt sprookjeshuisje, als decoratie voor een meisjeskamer.
Om bij weg te dromen,... te fantaseren dat je in de kamer met het roze raampje zit,
of misschien wel om een klein popje het dak te laten beklimmen om aan de rozen te gaan ruiken!

It has become a fairytale house, an accessory for a girl's room.
Little grils can dream that they are in the room with the pink window,
or maybe let a little doll climb upon the roof to smell the roses!



Pffh, onze kat Pinky kon het weer niet verdragen dat ik foto's nam...
Ze vraagt waarom ik haar niet streel in plaats van met dat zwarte doosje te staan prullen.

Ofcourse our cat couldn't resist my camera!
She doesn't get it, why would I rather play with a little black box instead of cuddling her?



En dit is de achterkant van het huisje, eigenlijk ook nog wel mooi!
Hier had ik de kat eventjes afgeleid, maar ik moest snel zijn, want ze had mijn plannetje door.

Volgende week is het weer tijd voor een nieuwe Granny Spiration Challenge.
En geloof het of niet, ik heb nog niks klaar behalve een idee! O jee!
Snel aan de slag, of nee..., eerst nog even bekomen van dit huis ;-)
Hebben jullie nog wilde (haak)plannen voor dit weekend?


And this is the backside, I actually like that side too!
I had the cat distracted there for a moment, but  I had to be quick, because she's smarter than you would think.


Next week, there's a new Granny Spiration Challenge.
Believe it or not, but I don't have anything finished yet, unless the idea! Help!
Better keep going, but I feel more for taking a rest after this house ;-)
Do you have any wild (crochet)plans this weekend?




Sigrid x





74 opmerkingen:

  1. Wie wil er nu niet een knuffelhuis? :-) Het is echt een mooi huis geworden, super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooi zeg! Heel erg leuk bedacht. Ik ga dit weekend heerlijk haken. Ik ben bezig met een paar sokken (jaja, gehaakt!) en ik heb de eerste sok al bijna af! En ik ben nog bezig met een paasslinger. Genoeg te doen dus!

    Liefs Inge

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Spannend, die sokken! En die paasslinger, daar ben ik ook al benieuwd naar!

      Verwijderen
  3. Zoooooo mooi!
    Echt tof vind ik de kantjes aan de vensters, de bloemen op het dak, en de bloemenknop aan de deur. Het kussen is echt supermooi. En ook was het zwaar werk, het was de moeite waard!
    Prettig weekend,
    Marjan
    P.S.: Wat het haakwerk aangaat: zoals altijd te veel ideeen, te weinig handen en tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel lieve Marjan!
      Ik zal je wat extra uurtjes tijd wensen ;-)

      Verwijderen
  4. Dit is gaaf!!! Wat een werk, maar je hebt wel je voldoening, ik ben er echt weg van.
    Ik ben begonnen aan een corner2corner deken, nu mijn beer af is. Heerlijk haken met dit sombere weer.
    Fijn weekend
    Manon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Manon! Oh, een corner2corner-deken lijkt me superleuk, dat heb ik nog nooit gedaan..

      Verwijderen
  5. Wat een prachtig kussen heb je gemaakt. Ga nog even verder op je blog rondkijken.
    gr lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een tof huisje zeg! Erg mooi gemaakt Sigrid, ook mede door de snoepige lente kleurtjes.

    Ik ga lekker verder met mijn droomdeken heb ik besloten!

    Fijn weekend.

    Liefs Froukje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey Sigrid,
    Wat een plaatje zeg. Wat een ontzettend mooi kussen. Gaaf bedacht. Ik ga dit weekend haken aan een sjaal die bij mijn verjaardagskleren past aangezien ik dinsdag over een week jarig ben ^^
    Fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Joepie, haak maar fijn verder dan, ik ben benieuwd!
      En alvast een beetje ver op voorhand; gelukkige verjaardag!

      Verwijderen
  8. Wat een heerlijk vrolijk huisje in mooie zoete kleurtjes. Wat is dat toch met die beesten dat ze er altijd bij moeten zijn? Zelfs onze parkiet doet daar aan mee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, jij hebt toch een geweldige parkiet hoor :-)

      Verwijderen
  9. Ooh, wat ontzettend leuk en lief zeg dit! Mooie kleurtjes heb hiervoor gebruikt ook:).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Miriam, ik vond het ook wel leuk om mij eens uit te leven :-)

      Verwijderen
  10. ze blijven mooi , die huisjes van u, zal toch ook ééntje moeten haken, heb ondertussen alvast wol klaar gezet....
    groetjes
    Micheline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Micheline, en superleuk dat jij er ook eentje gaat maken :-)

      Verwijderen
  11. Supermooi, en redelijk groot, zo te zien!
    Fijne zondag, groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! De grootte viel een beetje tegen, want het is volledig in vasten gehaakt. Maar het moest passen rond een kussen van 40 x 40 cm en dan nog een dak er bovenop :-)
      Voorlopig even geen huisjes meer voor mij, haha.

      Verwijderen
  12. Wat een gave variant is dit op jouw leuke huisjes, de details zijn echt super, zoals de gordijntjes en de takken met bloemetjes. Echt heel leuk gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Daphne! Voorlopig heb ik er weer even de buik van vol, van huisjes haken :-)

      Verwijderen
  13. I love your crocheted house pillow - so sweet! The embroidery and the lace trims on the windows make it very special. You're very creative - well done!
    I'm still working on my tapestry crochet - I hope I'll have some free time today to add a few more rows and also do a bit of cross stitching. Enjoy your Sunday! x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank's Marion! Looking forward to see the sequel of your tapestry project!

      Verwijderen
  14. Mooi! Dat er veel werk in gekropen is, geloof ik graag, maar het was de moeite!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Maar zo tof zeg! Echt heel schoon gemaakt! En wat een details! Mooimooimooi!!l

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een gaaf huis-kussen. Hierin lijken alle eerdere huisjes van jou een beetje samen te komen. Nu even een huisjespauze, maar ik kan me niet voorstellen dat je helemaal geen huisjes meer gaat haken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, je hebt gelijk Margaret, dat komt er nog wel eens van, heb al een ideetje hoor :-)

      Verwijderen
  17. Wat ontzettend schattig, heel leuk ook in die pastel kleuren! Ik kan hier in huis ook nooit een foto nemen zonder dat er een kat in het plaatje rent :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi, je kussenhuis in fijne lentekleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Super leuk dit huis!
    Geweldig mooi dit grote formaat.
    Op mijn verlanglijstje staat het haken van een huisje nog steeds. Binnenkort toch maar eens gaan doen. Jouw huisjes en huis zien er zo leuk uit.
    Groetjes, Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Beautiful house pillow! Lovely for a baby girl bedroom. Have a nice day! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank's Anabelia, I was having the same idea in my mind.

      Verwijderen
  21. Ooooh!!!!

    (sorry, meer komt er momenteel niet uit mijn mond.)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een onwijs leuk huisje is het geworden, en wat een lieve kleurtjes.
    Fijne nieuwe week.
    Groetjes Marja
    🏠🏠🏠

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ooohhh.... die raampjes...
    Oooohhhh... dat kant....
    Ooooohhh... die kleurtjes...
    Oooohhh... dat lieve borduurseltje...
    Het is gewoon een Ooooh-kussentje!
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  24. This little home is beautiful! Also your cat is photogenic ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank's Hanni, I'll tell her ;-)
      ps: I was lucky my other 3 cats were outdoors at that moment, otherwise youldn't see the pillow on the picture anymore, haha.

      Verwijderen
  25. Waaaaauw! Wat een gaaf kussen heb je gemaakt! Beetje romantisch...
    Prachtig al die details!

    Groetjes,
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, ja, romantisch en een beetje dromerige fantasie, daar hou ik wel eens van.
      En de volgende dag mag het weer knallen met felle kleuren :-)

      Verwijderen
  26. My Gosh! This is no ordinary house! This is a dream house! I drooled at first just watching it, soaking up every single detail...I LOVE IT!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. This is such a darling house, any girl would love it in her room.
    Amalia
    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hij is superschattig, ik zou hem zo zelf ook op de bank willen hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  29. I've always wished I knew how to crochet. That looks so beautiful!

    Thanks for sharing.

    Hopping by and following your lovely blog. I also hope you are hungry for Chicken Scaloppini with Lemon http://thequietmom.com/blog/recipe/chicken-scaloppini-lemon :)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Sigrid, your house pillow is adorable. Such pretty detail with the flowers and the curtains. A cute kitty, too!
    I'm still behind on the challenge. Fingers crossed for Saturday - Good luck with your project.
    Have a lovely day!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. This is wonderful! I LOVE your fairytale house pillow :)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wauw, deze is echt super mooi en leuk! Echt heel vrolijk en krijg er een lentegevoel van!

    Groetjes Marijke!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. I love this pillow you made. Thanks for sharing it at C&C with J&J.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Prachtig huisje-kussen, inderdaad om bij weg te dromen... ik zie mezelf al voor het deurtje staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een leukerd! Leuk voor op een meisjesbed met een popje erbij. Nóg meer werk aan de winkel maar deze is te leuk om niet te maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. het is weer een heel geslaagd huisje. Poek wil nu niet meer op de foto, tenminste, als ik mijn IPad tevoorschijn haal en hem bewust op de gevoelige plaat wil zetten. Maar o wee als ik bij dat ene muurtje foto's ga nemen ;-). groetjes, Mariam

    BeantwoordenVerwijderen