donderdag 5 januari 2017

Time for Lyme


Sinds ik mijn haakblog ben begonnen, heb ik nog niks voor een goed doel gehaakt.
Tijd voor verandering in dit nieuwe jaar!

Een kennis van vroeger sukkelde al heel lang met haar gezondheid, tot ze eindelijk (h)erkenning kreeg, het is nu duidelijk: 'de ziekte van lyme'.

Zelf haakt en breit ze ook wel eens, voor zover haar toestand dat toelaat.
Maar nu had ze het plan opgevat om knuffeltjes te haken en deze te verkopen ten voordele van het onderzoek naar de ziekte van lyme.
Toen ik zag dat ze zoiets postte op Facebook, dacht ik meteen: 'Hier wil ik ook wel aan bijdragen'.
Want de ziekte van Lyme is geen 'ver-van-mijn-bed-show', vorige week nog had mijn dochter een tekenbeet! In het midden van de winter! Je zou nog schrik krijgen om in het bos te gaan wandelen!

De 3 kleine knuffeltjes die ik haakte, hebben als hoofdthema groen en zijn gemaakt zonder patroon.
Ik hoop van harte dat mijn klein gebaar iets kan bijdragen.



Since I started my blog, I haven't crocheted a single thing for charity.
Time for a change in this new year!

Someone I know has been ill for years, but it's only now that they are coming to the diagnose: Lyme Disease.

This friend of mine likes to knit and crochet herself too, if the disease is letting her.
I saw her message on facebook, that she was planning to crochet some cuddly toys to sell for research after the Lyme Disease.
And I immediately thought: I want to help!
Because everyone could get this awful disease, only last week my daughter was bitten by a tick!
In the middle of wintertime! You would be afraid to go for a walk in the woods!

I crocheted 3 little animals, without pattern, with green as the main theme.

Anyhow, I hope my friend will get better soon and that my little gesture helps.




Meer weten?
Facebookgroep "Time-For-Lyme"

Learn more?
Facebookgroup "Time-For-Lyme"



Sigrid x



24 opmerkingen:

  1. Grappige beestjes. Hoe jij altijd dingen uit je haaknaald kan toveren zonder patroon, chapeau. 😊
    Die teken zijn kleine, vieze, venijnige beestjes...

    Groetjes
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een hartverwarmend gebaar om je steentje bij te dragen aan dit goede doel ...
    Ik wens je een fijne start van het jaar ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Valerie, voor jou ook een superjaar toegewenst!

      Verwijderen
  3. Wat een lief gebaar! En ze zijn erg geslaagd, ik hoop dat het veel mag opbrengen!

    Liefs Froukje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! En als ik tijd heb, haak ik er nog snel een paar extra.. :-)

      Verwijderen
  4. Lieve Sigrid,
    dat zijn echt leuke knuffels en dan nog voor een goed doel! Dat is toch een goede start in het nieuwe jaar!
    Veel groetjes,
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Sigrid,
    Wat een mooi gebaar zeg. Heel leuk dat je zoiets doet! :-)
    Fijne donderdag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze zijn heel leuk, maar nog belangrijker: gemaakt met een goed hart.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een goed doel om te steunen! Ik ben in mijn leven al heel vaak door een teek gebeten, ze moeten altijd mij hebben! Daarom ben ik er heel alert op. Onderzoek is hard nodig. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zelf heb ik gelukkig nog maar 1 keer een teek gehad, maar mijn dochter al zeker 4 of 5 keer. Gelukkig zijn er slecht 1 of 2 procent besmette teken, maar toch... vieze beestjes!

      Verwijderen
  8. Dat is een mooi gebaar in meerdere opzichten. En wat bijzonder, een tekenbeet in de winter. Goed om te weten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, gelukkig vriest het nu, hoop dat die teken nu grotendeels dood zijn!

      Verwijderen
  9. Wat goed van je, een prachtige start van het nieuwe jaar!
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je vertelde al dat je het van plan was, iets haken voor het goede doel. Dit is een goed doel, heel erg goed zelfs en je knuffels zijn leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je dat leuk gemaakt!
    Lyme is zo naar! Ik vind het ook altijd zo'n eng idee: soms heb je het helemaal niet door dat je bent gebeten...
    Hopelijk snel meer inzicht en ook begrip voor de gevolgen van deze nare ziekte!

    Groetjes Marijke
    zusjeknus.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat knap om zelf een patroon te verzinnen. Mooie actie.
    Hopelijk gaan jullie veel verkopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi gebaar voor een nare ziekte.
    Ze zijn superleuk.
    Groetjes,
    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lyme disease is horrible, my BIL has it. I think you are the best to make those great toys for your friend to sell. Bravo.

    BeantwoordenVerwijderen