woensdag 25 januari 2017

My first skirt: almost finished...


Die rok! Soms wou ik dat ik er nooit aan begonnen was!
Alhoewel... hij past eindelijk rond mijn - hoe zal ik het zeggen - 'vrouwelijke heupen' en zit best comfortabel. En ik ben ook blij dat ik een goeie sluiting uit mijn haaknaald heb getoverd.
Alleen komt hij nog maar nét onder mijn billen en is dus veel te tienerachtig naar mijn zin.
Nog maar even doorbijten, want ik zou hem graag dragen nu zondag op een familiefeestje.


That skirt! Sometimes I regret I started to crochet it!
Although it fits my very female curves and it's comfortable to wear.
I'm also glad I found out how to fasten the skirt in a nice and easy way.
But the biggest problem is that it's way too short!
It's really too much age 16 for me ;-)
I should get back to work because I'd like to wear the skirt this Sunday on a small family party.


Gelukkig is daar wat welkome afleiding...
Ooit gaf ik deze zelfgebreide sjaal (hierboven) cadeau aan iemand.
Die persoon heeft hem echter nooit gedragen en nu kreeg ik hem gelukkig terug.
Ik ga hem opzijleggen met nog een andere sjaal, voor een goed doel. 


Luckily there's some very welcome distraction...
A few years ago I gave this self knitted scarf to someone as a gift.
But that person never actually weard it and gave it back to me.
I'm truely glad I got it back.  I'm putting it beside, with another lonely scarf, for charity.



En nog wat meer afleiding in mijn hoofd...
Want intussen smacht ik naar mijn volgende project en ik koos alvast de kleurtjes.
Jep, de yarnbombing waar jullie zo enthousiast over waren!
Dit worden kleurrijke granny's om een lantaarnpaal een lentejas te geven...

Maar nu eerst doorhaken aan de rok.
Ik weet weer heel goed waarom ik nooit kleren haak!
Mijn lichaam is daar gewoon niet voor gemaakt :-)

Haak jij wel veel kleren?


Meanwhile I'm eager to start my next project ( some more distraction! ).
I allowed myself to choose some colours already.
Yes, it's meant for the yarnbombing!
These old leftovers will become a spring coat for a street light...


But first I have to finish the skirt.
This projects reminds me why I never crochet clothes: my body is just not made for that :-)

Do you crochet a lot of clothes?



Sigrid x



40 opmerkingen:

  1. Ik haak ook geen kleding tot nu toe maar als ik jouw rokje zo bekijk ga ik toch proberen. Ferm rokje, Sigrid, ik zou zeker niet stoppen met kleding maken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor het compliment, Myriam, maar wacht nog even af tot je het eindresultaat ziet ;-) xxx

      Verwijderen
  2. Die lantaarn, zal wel schitteren met die kleurtjes!
    Eerlijk ik heb voor mezelf al drie keer een trui gehaakt. De eerste was te slordig, bleef maar doorhangen, dat ik die niet aandurfde te doen, dus werd het een sjaal voor mij.
    Dan de tweede trui, een witte, ondertussen tot kussen omgevormd, daar leek ik wel een Michelin manneke in, hahaha. En de laatste, mijn grijze lussenvest, waarvan mijn jongste zoon vond dat het een toilettapijtje, je begrijpt al wat er komt.... Werd ook een kussen. Ik denk niet dat ik mezelf nog iets van kleren zal maken.
    Sjaals, mutsen en wanten, dat kan wel nog. Ik ben benieuwd naar je rokje. Haak ze!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oef, een hele troost, dan ben ik niet de enige ;-)

      Verwijderen
  3. Kleren maken, dat doe ik ook niet meer. Vroeger heb ik wel truien gebreid, maar dan is 't klaar en dan hadden de mouwen eigenlijk toch korter/langer/wijder/nauwer moeten zijn, of de boord is te strak/wijd.... dat soort dingen. Ik koop het kant en klaar! Sjaals, mutsen, sokken, dat soort dingen vind ik nog wel leuk om te maken!
    Succes, ik hoop dat het je toch nog gaat lukken voor zondag.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, die truien koop ik ook gewoon en na deze uitspatting, laat ik de kledij ook weer lekker links liggen :-)

      Verwijderen
  4. Ik ben toch heel benieuwd naar het eindresultaat van dit rokje, want gezien de wens van jou dat je het a.s. zondag op een familiefeestje wilt dragen geeft aan dat je het zelf ook erg leuk vind worden en op de foto hierboven ziet het er ook heel leuk uit. Pak even de turbohaaknaald, dan vraag ik mijn heksje of ze ook op afstand kan haken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En ja, ik vind het rokje best leuk worden, maar er is nóg een reden waarom ik hem wil dragen: anders moet ik nog snel gaan shoppen voor een nieuwe jurk of rok en daar heb ik een grote hekel aan :-)

      Verwijderen
  5. Dit herinnert me aan de rok die ik vorig jaar haakte en... nog niet aan heb gehad... schaaaammmm...
    Succes met de laatste loodjes, ook ik zie graaaag een foto!
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga zeker nog een foto tonen met mezelf en het rokje, maar ik moet alleen een goeie fotograaf vinden en een uurtje fotoshoppen daarna :-) :-)

      Verwijderen
  6. Sjaals, mutsen, omslagdoeken, een vest en ook één rok. Ik heb noch voor een jasje te haken (voor de Granny-Spiration Challenge)... Hé, ik heb dus toch al wel wat kleren gehaakt!
    Kop omhoog, die rok wordt ooit wel klaar! Je hebt ook een pettig kleurtje gekozen, dat maakt het toch veel gemakkelijker (stel je voor het was in het zwart!?) en leuker.
    Prettige avond,
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Da's waar, ik had echt geen zin in zwart en dit is inderdaad leuker.
      Je hebt goeie moed zeg, een jas! Ben benieuwd :-)
      PS: Mijn volgende Granny Spiration wordt iets kleins, daarna de yarnbombing en daarna die lapjeskussens denk ik. Dus ik heb al ideeën tot mei, nu de rest nog :-)

      Verwijderen
    2. Tot mei... goed, hé! Ik heb al zo veel voor, ik moet me echt dwingen ook nog iets anders te maken ipv alleen maar grannys (die zaken mag ik dan sowieso nog niet tonen). Ik ben al bezig met maart en heb al ideen voor in 2018. Echt geen goed idee, aan die challenge mee te doen... zucht...

      Verwijderen
    3. Ja, het is verslavend hé :-) hihi

      Verwijderen
  7. Haha, moest toch even lachen om je vrouwelijke heupen. Wees blij, anders lag hij nu op je enkels en dat is vast minder charmant,haha. ;)
    Vind het een prachtige kleur en ben benieuwd hoe hij zit als je hem af hebt!
    Liefs Froukje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, je hebt gelijk :-) Maar toch, zo'n rokje is onverbiddellijk voor alle curven en welvingen..
      Ik hoop zaterdag het eindresultaat te kunnen showen ;-)

      Verwijderen
  8. Ik haak alleen sjaals qua kleding. Krijgen we het rokje wel te zien als het af is?
    Met jou erin? ;-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaja, ik zal het rokje dragen en een foto laten nemen... Ik sta nochtans niet zo graag op foto, en zeker niet met het rondere gedeelte van mijn lichaam :-) Maar voor mijn lezers, volgers en medebloggers heb ik het er wel voor over!

      Verwijderen
  9. 1 kledingstuk heb ik al gehaakt, een strandrokje volgens een patroon van Drops.
    Nog veel succes met je rok en je volgend project.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Flink hoor een rokje haken. Je moet tenslotte maar afwachten of het staat. Succes ermee. Show je hem nog aan ons als hij af is?
    Ik haak of brei zelden kleding. En zeker geen rokjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad! Zo heb ik al enkele keren een trui gemaakt, een vest,... en de trui heb ik weggegeven want die stond mij niet, het vest draag ik nu stiekem thuis omdat het wel warm is ( maar het maakt mij heel breed ). Dus ik hield er al rekening mee dat dit rokje mss niks zou worden. Nu valt het ontwerp goed mee, ik moet alleen nog iets zoeken om er bij te combineren...

      Verwijderen
  11. Nou maar dat rokje wordt vast heel erg leuk! De bovenkant is nu al mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh heel herkenbaar kleding haken, altijd spannend. Succes nog en niet vergeten te showen als hij af is. Ben benieuwd naar je lantaarnpaal.
    Grtz,
    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Neee, ik haak nooit kleren (behalve dan eens een sjaal). Ik hou veel meer van kleine freubelwerkjes. Maar ja, als ik die leuke foto's zie op internet denk ik wel: Zal ik toch eens? Ach, het komt toch niet af. :-) Ik ben benieuwd hoe je rokje wordt, het ziet er veelbelovend uit!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, hierna wordt het weer een hele tijd interieurspullen haken denk ik hoor :-)

      Verwijderen
  14. Hey Sigrid,
    Ik ben benieuwd naar het eindresultaat van je rok. Ik haak wel graag sjaals en ik ben nu bezig met een shrug, maar verder haak ik niet veel kleding.
    Fijne donderdag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een shrug heb ik ook al eens gemaakt, heel leuk en gezellig! Ik kijk al uit naar je blog ;-)

      Verwijderen
  15. Behalve heel veel sjaals heb ik voor mezelf nog nooit een kledingstuk gehaakt. Ik wacht nog op een mooi plussize patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, jammer dat daar vaak geen mooie patronen bij zijn hé.
      Nu, het is eigenlijk ook een beetje omdat mijn poep iets te rond is voor de gewone maten, dat ik nu zelf een rok probeer te maken.

      Verwijderen
  16. Ik ben zo nieuwsgierig naar je gehaakte rok. En ik ben fan van alle kleuren op je laatste foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hi! I've just found your blog via Kiwi Stitching. I like to crochet too but have never tried making crocheted clothes before. I think I still find it a bit too challenging for my skills. I hope you get to finish your skirt. I'm sure it will be fabulous!
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nou, ik haak wel eens wat voor een baby. Maar nooit iets voor mezelf...
    Maar als je nu eens een maillot of legging onder het rokje doet, dan mag het best een beetje kort zijn toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ow Sigrid... wat ik op de foto zie ziet er prachtig uit hoor!!
    Gewoon door gaan: misschien is het wel heel mooi, maar moet je even wennen?!

    Wat ben ik benieuwd hoe hij staat!!

    En ja ik haak kleding: heel graag zelfs.. ;-)

    Groetjes Marijke
    zusjeknus.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen